[creation site internet] [creation site web] [logiciel creation site] []
[]
[]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6 Register.nl]
[ClioV6 Register.nl]
[ClioV6 Register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]

Copyright © 2014 TMTF Software inc.

Enkele passages uit dit artikel zijn geciteerd uit: Autovisie

Renault Clio RS V6

Introductie

ClioV6register.nl

Powered by the RTC & V6 Clio.net

Specificatie's

Motor: L7X V6 24V, 2946 cm3, boring 87 slag 82,6 mm, compressie 11,2:1, Max vermogen 285pk bij 7400 RPM,

Max koppel 307 Nm bij 5800 RPM


Transmissie: Sequentiele Sadev zesbak, Beperkt slip differentieel met 45% sper bij acceleratie en 60% tijdens deceleratie.


Remmen: AP Racing, geventileerde schijven voor en achter met vier zuigers per klauw en een diameter van 330mm, Remdrukregeling vanuit de cockpit


Maten&Gewichten: LxBxH 380,5x180,0x132 cm, Gewichtsverdeling; 40% voor 60% achter, Tank:70Ltr Gewicht:1120 Kg


Prestatie's: 0-100 n.b Top:250 Km/h

Een vette blurp op het gas, ik laat de koppeling- die nauwelijks meer dan twee vingerdikten slag heeft- met een tikje slip opkomen. De V6 stottert desondanks een moment, maar de krukas blijft draaien. Ik hoor al de bekende geluiden van een race-toerwagen. Het zagen van de bak en het diff, de steentjes die door de plakkerige slicks worden opgepakt en tegen de ongeisoleerde wielkasten worden aangesmeten. Het zal aanstonds allemaal verdwijnen in een ongebreidelde heavy metal orgie van motorgeluid.


Vol gas over het rechte stuk. De V6 brult en de Clio wordt met een enorm tempo naar de einder gekatapulteerd. De naaldbomen ginds komen veel sneller op me af dan verwacht en ik trap voor de zekerheid een tikje vroeg op de rem. Enorme AP Racing klauwen met vier zuigers de man happen onmiddelijk in de geventileerde schijven met de maat van king-size pizza's. En hoe. De gordels snijden in mijn schouders en de mosterdgele Renault schudt het tempo ontaard snel van zich af. Zo moet het ongeveer zijn om met een straaljager in de stalen vangkabel van een vliegdekschip te landen.


Ronde na ronde nemen snelheid en vertrouwen toe. Er gutsen stromen adrenaline door mijn aderen van een heftigheid die ik al een tijdje niet meer gekend heb. Deze Renault is kicken. 

-Introductie-

De Renault Clio V6 Trophy  is de racevariant van de Sport V6 en zag eerder het levenslicht dan de straatversie. De Trophy's werden door RenaultSport gebouwd in de Alpine Fabriek in Dieppe.


De V6 Trophy is de opvolger van de RenaultSport spider Trophy die uitkwam in, wat we nu kennen, als de Eurpose Clio Cup.


De Trophy is niet zoals de straatversie in twee generatie's geproduceerd. De Trophy onderging verschillende onderhuidse modificatie's alsmede visuele waaronder phase 2 stijl bodypanelen tijdens de levensloop.


-Eerste rij-indruk, Autovisie over de trophy-

Dit is een serieuze raceauto. Dat vermoed je als je hem ziet staan, dat weet je bijna zeker als je de V6 stationair hoort gorgelen, borrelen en grommen. En je weet het helemaal zeker als je de kans krijgt hem te rijden.


Ingesnoerd in een knalgele, kersverse 285pk Sport Clio Trophy. met de linkervoet op een geperforeerd koppelingspedaal, de rechter op het eveneens doorboorde gaspedaal. Een klein met zwart vilt bekleed stuurwiel, een enorm lange versnellingspook op nauwelijks een vingerlengte afstand van het stuur. Het instrumentarium is simpel: een groot display van Magneti Marelli die het toerental laat zien plus een kleinere waarop je met een drukknopje diverse funchtie kunt oproepen, zoals water- en olie temperatuur. Ik heb voor gear gekozen, de versnelling waar de zestraps sequentiele bak in staat.


Ik speel een beetje met het gas: beneden de 3000 toeren is de V6 niet in zijn element, hebben de cilinders moeite de maat te houden, daarboven schrikken ze als bij toverslag in het gelid.

Introductie: Renault Clio V6 Trophy                                                                                         Bron: Autovisie